Λαχανικά: Μια εξαιρετική τροφή για μικρούς και μεγάλους
Διαβάστηκε 822 φορές

Οι γονείς γνωρίζουν από πολύ νωρίς ότι δύο πράγματα δεν μπορούν να γίνουν με το ζόρι! Το φαγητό και ο ύπνος. Αυτό είναι περισσότερο εμφανές στην νηπιακή ηλικία, όπου τα παιδιά διεκδικώντας την ανεξαρτησία τους αποφασίζουν μόνα τους ποιο φαγητό τρώνε και ποιο όχι.

Και τότε αρχίζει ο πόλεμος! Το πιάτο με το φαγητό περνά από εξονυχιστικό έλεγχο και τα λαχανικά απορρίπτονται από την πρώτη ματιά. Μπρόκολο, φασολάκια, καρότα  κ.α αποβάλλονται και παραμένουν στο πιάτο οι πατάτες και τα μακαρόνια! Η απόγνωση της μαμάς πλέον είναι εμφανής και το παιδί στέφεται νικητής. Το πρόβλημα φαντάζει αβάσταχτο, όμως μην απελπίζεστε, με την υπομονή και δίνοντας όσο χρόνο χρειάζεται, το παιδί σύντομα θα ανακαλύψει ποια λαχανικά του αρέσουν.

Απλές συμβουλές

  • Δώστε του επιλογές. Πολλά παιδιά νηπιακής ηλικίας περνάνε από μια φάση όπου θέλουν να τρώνε το ίδιο φαγητό κάθε μέρα. Δώστε του μια ποικιλία τροφών, συμπεριλαμβανομένων και των λαχανικών και ενθαρρύνετέ το να διαλέξει και να δοκιμάσει ότι θέλει. Εάν δεν πετύχετε με την πρώτη προσπαθήστε ξανά και ξανά. Μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να χρειαστούν 10 ή και περισσότερες προσπάθειες προτού το παιδί δεχθεί ένα καινούργιο φαγητό. Δοκιμάστε να του προσφέρεται μικρές ποσότητες ώστε να το δεχθεί πιο εύκολα και συνδυάστε τα λαχανικά με κάτι  άλλο που ξέρετε ότι του αρέσει πολύ.

  • Αποφύγετε την γκρίνια, την πίεση, τις διαπραγματεύσεις ή τις απειλές. Όλα αυτά θα δημιουργήσουν ένταση και η προσπάθειες θα είναι καταδικασμένες να αποτύχουν. Απλά συνεχίστε να του προσφέρετε σταθερά λαχανικά και ενθαρρύνετέ το να δοκιμάσει. Είναι σημαντικό η ώρα του φαγητού είναι μια όμορφη οικογενειακή στιγμή, γεμάτη αγάπη και αισιοδοξία.

 

  • Δώστε το καλό παράδειγμα. Φάτε όλη η οικογένεια μαζί και αφήστε το παιδί να δει ότι και εσείς τρώτε σωστά. Στα νήπια αρέσει να κάνουν ότι και οι συνομήλικοι τους, οπότε βρείτε την ευκαιρία όταν κάποιο άλλο παιδάκι τρώει λαχανικά να δώσετε και στο δικό σας.

  • Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να συμμετέχει στην επιλογή και την προετοιμασία των λαχανικών.  Για παράδειγμα μπορεί να αποφασίσει αν θέλει φασολάκια ή μπρόκολο με το γεύμα του ή εάν θέλει κολοκυθάκια ή καρότα. Μπορεί επίσης να συμμετέχει στην προετοιμασία, πλένοντας το μαρούλι, κόβοντας το καρότο. Έτσι  αισθάνεται ότι συμμετέχει στην προετοιμασία του γεύματός του.

  • Κάντε τη διαδικασία του γεύματος να φαίνεται διασκεδαστική. Χρησιμοποιείστε τα λαχανικά για να φτιάξετε διασκεδαστικά σχέδια στο πιάτο και συνοδεύεστε τα με σάλτσες από γιαούρτι ή λιωμένο τυρί, που αρέσουν πολύ στα παιδιά.

 

Και μην ξεχνάτε ότι τα φρέσκα φρούτα και τα ωμά λαχανικά είναι σκληρά και υπάρχει κίνδυνος πνιγμονής στα μικρά παιδιά. Για το λόγο αυτό προσφέρετε στο παιδί μαγειρεμένα λαχανικά ή/και κόψτε τα σε μικρά κομμάτια για να μειωθεί όσο το δυνατό ο κίνδυνος αυτός.

Οι γονείς γνωρίζουν από πολύ νωρίς ότι δύο πράγματα δεν μπορούν να γίνουν με το ζόρι! Το φαγητό και ο ύπνος…

δημοφιλη αρθρα

ειδατε προσφατα