Διατροφή νεαρών αθλητών βόλλεϋ
Διαβάστηκε 601 φορές

 

 

 

Ένα από τα σημαντικά μέρη μιας ποιοτικής προπόνησης είναι η καλή διατροφή. Ο μικρός αθλητής καθώς και οι γονείς του πρέπει να έχουν υπόψιν τους τα παρακάτω:

  • Η διατροφή μόνη της δεν κάνει έναν αθλητή να πετύχει την πλήρη αναγνώριση και την αποδοχή.
  • H ποιοτική και η επίμονη προπόνηση, σημαντικό συμπλήρωμα των οποίων αποτελεί η διατροφή, είναι αυτό που θα οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων.

θα πρέπει να έχουμε υπ’οψιν μας

  • Οι νεαροί αθλητές δεν είναι μικροί ενήλικοι, αλλά παιδιά που μεγαλώνουν και ωριμάζουν
  • Τα οστά , οι μύες και οι σύνδεσμοι αναπτύσσονται συνεχώς, εξελίσσονται όμως με διαφορετικούς ρυθμούς, αποτέλεσμα των οποίων είναι η ατελής συνεργασία
  • Υπαρχουν μεγάλες διαφορές στον ρυθμό ανάπτυξης από αθλητή σε αθλητή σε ότι αφορά τόσο το ύψος και το βάρος, όσο και στη βιολογική  ωρίμανση. Τα παραπάνω οδηγούν σε τραυματισμούς όταν το πρόγραμμα της προπόνησης δεν είναι προσαρμοσμένο κατάλληλα στον κάθε αθλητή ή σε ομάδα αθλητών όμοιας κατασκευής και ωρίμανσης. Από μέρους των προπονητών πρέπει να υπάρχει φροντίδα ώστε το πρόγραμμα της προπόνησης να μπορεί να διαφοροποιείται κυρίως σε ότι αφορά στην επιβάρυνση
  • Σύμφωνα με τα παραπάνω υπάρχουν διαφορές στη συνολική λειτουργία του σώματος.
  • Υπαρχουν επίσης διαφορές στον μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών

Έφηβοι Αθλητές – Αθλήτριες

  • Η αυξημένη ανάπτυξη των οστών απαιτεί αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D
  • Η αυξημένη απαίτηση ενέργειας, κυρίως από υδατάνθρακες, απαιτεί αυξημένη πρόσληψη βιταμινών
  • Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο της έλλειψης σιδήρου-ασβεστίου και βιταμίνης Α
  • Ειδικότερα στα κορίτσια η έλλειψη σιδήρου είναι ακόμη πιο συχνή και έντονη λόγω της εμφάνισης του κύκλου τους αλλά και του περιορισμού της διατροφικής τους πρόσληψης ( έλεγχος σωμ. βάρους – αισθητικοί λόγοι)
  • Μεταξύ των γευμάτων, το πρωϊνό γεύμα είναι αυτό που συνήθως καταστρατηγείται, με πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην συνολική διατροφή του αθλητή
  • Η λήψη θερμίδων μέσω σύντομου φαγητού, αποτελεί επίσης ένα λάθος στη διατροφή του αθλητή

Συνεπώς τόσο οι γονείς όσο και οι προπονητές, όταν πρόκειται για νεαρούς αθλητές (δημοτικού-γυμνασίου ), δεν πρέπει  να  ξεχνούν ποτέ ότι το σώμα του κάθε παιδιού είναι ξεχωριστό και εξαρτάται από το στάδιο της βιολογικής ωρίμανσης και ανάπτυξης. Για να αποφεύγονται οι τραυματισμοί, η επιβάρυνση δεν πρέπει να ξεπερνά τις αντοχές του.

Διατροφή

  • Ορισμός

Διατροφή είναι η διαδικασία με την οποία οι ζωντανοί οργανισμοί παίρνουν υλικό από το περιβάλλον τους και το χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν τις βασικές τους λειτουργίες και τις οποιεσδήποτε επιπλέον ανάγκες τους

  • Θρεπτικό συστατικό

Κάθε ουσία η οποία περνάει από τη διαδικασία της πέψης και απορροφάται, για να στηρίξει  μια η και περισσότερες από τις λειτουργίες του σώματός μας.

  • Ισορροπημένη διατροφή

Διατροφή η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες ποσότητες όλων των θρεπτικών συστατικών για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

  • Αθλητική διατροφή

Η εφαρμογή όλων των γνώσεων για τη σωστή διατροφή σε επίπεδο ποιοτικό και ποσοτικό  που να είναι ικανή να στηρίζει και να ενισχύει κάθε φορά την μέγιστη σωματική απόδοση.

Απαραίτητα συστατικά διατροφής:

  • υδατάνθρακες
  • λίπη
  • πρωτεΐνες
  • βιταμίνες
  • ηλεκτρολύτες
  • ιχνοστοιχεία
  • νερό

Σημαντικά συστατικά για τα παιδιά:

  • η βιταμίνη C
  • το φυλλικό οξύ
  • βιταμίνες Α & D
  • βιταμίνες συμπλέγματος Β

Μέταλλα – ιχνοστοιχεία

  • Σημαντικά έστω και σε πολύ μικρές ποσότητες
  • Χτίζουν και συντηρούν τα οστά και τα δόντια
  • Βοηθούν στην διατήρηση της σωστής λειτουργίας νεύρων και μυών
  • Με τη μορφή ηλεκτρολυτών εξασφαλίζουν την ισορροπία των ενδοκυττάριων και εξωκυττάριων υγρών
  • αποτελούν συστατικά του αμυντικού μηχανισμού

Για αυτό είναι πολύ σημαντική η καθημερινή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, κυρίως εποχικής παραγωγής.

Η ποικιλία είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Ο οργανισμός απορροφάει καλύτερα τις βιταμίνες και τα μέταλλα που παρέχονται από τις φυσικές τροφές.

Νερό

  • Είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό
  • Αποτελεί το 60-70% του σωματικού βάρους
  • Συμμετέχει σχεδόν σε κάθε σωματική λειτουργία
  • Είναι ζωτικής σημασίας για τη σωματική απόδοση

Αναγνωρίζω την αφυδάτωση

Πρώτα συμπτώματα

  • δίψα
  • γενική δυσφορία

Σημάδια προειδοποίησης

  • κράμπες
  • μειωμένη παραγωγή ούρων
  • αίσθημα κόπωσης

Σημάδια επικίνδυνα

  • ζάλη
  • έμετοι
  • κεφαλόπονος- ίλιγγος
  • μυϊκή αδυναμία

 

Ένα από τα σημαντικά μέρη μιας ποιοτικής προπόνησης είναι η καλή διατροφή…

δημοφιλη αρθρα

ειδατε προσφατα